Furcsa kanyart vett az önvezető autók magyar tesztpályájának építése
Gazdát cserélt az a cég, amelytől az önkormányzat elég magas áron megvette a pálya építéséhez szükséges földeket.
Gazdát cserélt az a cég, amelytől az önkormányzat elég magas áron megvette a pálya építéséhez szükséges földeket.
A tesztpálya első üteme készülhet el tavaszra vagy nyárra. A költségek eddig 42 milliárd forintnál tartanak.
Egyelőre hús-vér sofőrök is ülnek a kormánynál, ez volt a magyar közúti tesztelés egyik alapfeltétele.
A Tesla-tulajdonos videóra vette, mi történne, ha valaki elaludna, vagy rosszul lenne egy önvezető módba kapcsolt Tesla volánja mögött.
Az automata vészfékrendszerek már most is az egyik legkedveltebb extrának számítanak az új autókban. Elemzések szerint, ha mindenkinek lesz, akár 72 százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó ráfutásos baleset történhet.
Egyre jobban látszanak az irányok, mely területeken lehet a leginkább számítani a sofőr nélküli autókra.
Nehogy azt gondoljuk, hogy az önvezető technológiák csak a személyautók piacát támadják le.
Az Apple a tervek szerint a munkatársait szállítja majd a cég egyik épületéből a másikba.
Az olasz gyártó megszépített új nagy autója modern fényszórót és a korábbiaknál fejlettebb fedélzeti elektronikát kapott.
Könnyen lehet, hogy a száguldó cirkuszban egy jelenleg még nagyon fontos pozícióban lévő ember hamarosan elveszíti az állását.
A Washingtoni Egyetem kutatói egy ijesztő hackelést demonstráltak, amelyet igen könnyű végrehajtani, viszont súlyos balesetekhez vezethet.
Nem Budapest az egyetlen, ahol óvakodnak a dugódíjtól. Évtizedes próbálkozások ellenére sincs univerzális megoldás a nagyvárosi torlódások ellen, és az önvezető autók elterjedéséig csak részmegoldások várhatók.
A Mercedes szerint a kormány és pedál nélküli autókért a kezdeti időkben nagyon komoly összegeket kell majd fizetni.
A francia Navya Arma 2014 óta fejleszti a 15 fős, elektromos meghajtású önvezető minibuszait. Amerika után most Berlinben is tesztelnek.
A közeli jövőben az ilyen esetek számíthatnak rendkívülinek.
Nem mindenhol örülnek az önvezető autók megjelenésének. Míg Németországban már saját KRESZ-táblája is van a gépeknek, a világ másik felén épp most tiltják ki az utakról őket.
Merész kijelentést tett Elon Musk, a Tesla és a SpaceX vezére, de pont ő az, akinek a szavára minden helyzetben érdemes adni.
Már nem kell sokat várni arra, hogy a teljesen önvezető autók elárasszák az utakat.
Az elektromos meghajtást kapó T-pod elég jó paraméterekkel rendelkezik, szépségdíjat viszont biztosan nem nyernek vele.
Magyarországé a világ harmadik leggyorsabb mobilinternethálózata átlagosan másodpercenként 42 megabittel. Ehhez képest a most fejlesztett 5G hálózat 1 gigabájtot tud majd, ugyanennyi idő alatt. A szinte hihetetlen sebességű új technológiáról, annak felhasználási módjairól Dr. Kim Larsennel, a Telekom műszaki vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk.